6 Ocak 2016 Çarşamba
İkna İçin Bir İpucu
Günlük yaşamımızda vaktimizin bir kısmını birilerini bir şeylere ikna etmekle harcarız. Peki nasıl daha kolay ikna edebiliriz? İnsanlar küçük bir isteğinizi bir kere kabul ettiklerinde arkasından gelecek ilk istekle bağlantılı ikinci isteği kabul etmeye daha eğilimlidir. Bu tekniği neredeyse tüm pazarlamacılar bilir, düşük fiyatlı bir ürünü bir kere sattıktan sonra daha yüksek fiyatlı ikinci ürünü satma olasılıkları daha yüksektir. Sosyal psikologlar buna "aşamalı arttırma olgusu" demektedir. Birinden bir şey istemeden önce konuyla alakalı daha küçük bir şey isterseniz karşınızdaki kişinin asıl isteğinizi kabul etme olasılığı artar.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder